Hotele oceniane bywają w różny sposób, najbardziej znane są kryteria, które decydują o przyznaniu hotelowy odpowiedniej liczby gwiazdek (szerzej o tym piszemy w dziale standardy hotelowe), hotele same w sobie również przeprowadzają badania jakości, związane z jakością obsługi i zadowoleniem klientów. W Polsce i na świecie organizowane są plebiscyty i konkursy na najlepszy hotel roku, tego typu przedsięwzięcia, o ile nie opierają się na głosach gości hotelowych, również mają własne kryteria oceny hoteli.

My tworząc nasz portal również ustaliliśmy własne kryteria oceny, każdy hotel, w którym nocujemy jest przez nas oceniany w skali od 0 do 10 w następujących kategoriach:

  • pokój i łazienka – oceniany tutaj jakość obu tych pomieszczeń, ich czystość, wielkość, wyposażenie, wystrój a nawet to jak wygodne było łóżko, w każdej podkategorii przyznajemy od 0 do 10 punktów,

  • jedzenie – czy posiłki są smaczne, w jaki sposób są podawane, w tej kategorii oceniamy także restaurację, od wystroju, po jakość jedzenia oraz dostępne menu,

  • dodatkowe wyposażenie – w tej kategorii doceniamy hotele, które myślą także o dzieciach, zwierzętach lub oferują gościom dodatkowy sprzęt nie spotykany w hotelach ich klasy lub będący innowacyjnym pomysłem,

  • otoczenie hotelu – w tej kategorii zwracamy uwagę na dostępność ogrodu, placu zabaw, parkingu, lokalizację hotelu oraz komunikację z najważniejszymi punktami miasta,

  • informacja i promocja – oceniamy także jakość informacji, czy goście uzyskują wszystkie niezbędne informację oraz zwracamy uwagę na sposób w jaki hotel się promuje,

  • obsługa hotelowa – oceniamy czy obsługa jest przyjazna, profesjonalna, pomocna, zna języki obce oraz w jakich godzinach jest dostępna dla gości,

  • rezerwacja, meldowanie i wymeldowywanie – w tej kategorii oceniamy kontakt z obsługą na etapie rezerwacji miejsca, czy sam proces jest jasny i nieskomplikowany oraz wszelkie formalności i czynności związane z zameldowaniem i wymeldowaniem,

  • usługi dodatkowe – jeśli hotel oferuje usług, zawsze korzystamy z kilku i oceniamy ich jakość,

  • atmosfera – to nieuchwytne coś, co sprawia, że chcemy wrócić do hotelu.